Rolul publicitatii in procesul de Marketing


Publicitatea este doar una dintre variabilele mixului de marketing, dar una dintre cele mai importante, fiind greu de separat contributia
ei de cea a celorlalte elemente. Factorul de decizie in materie de marketing si comunicare al anuntatorului (companiei comerciale) trebuie sa hotarasca gradul de importanta acordat fiecareia dintre componentele mixului de marketing, masura in care se pune accent pe una
sau pe alta in strateRolul publicitatii in mixul de marketing „Prin mixul de marketing se intelege efortul conjugat de a concepe, a pozitiona, a promova si a distribui idei, bunuri sau servicii“ (Baker, 1998). Elementele mixului de marketing, sau „cei patru P“, sunt:
(1) produsul (in termeni de
calitate, caracteristici, aspect, ambalaj);
(2) plasamentul (vizeaza canalele de distributie,
acoperire, sortimente, stocuri);
(3) pretul (pretul de catalog, reduceri, facilitati) si
(4) promovarea produsului/serviciului (publicitatea, promovarea vanzarilor, forta de vanzare, relatiile publice, promovarea directa) (Kotler, 1998).
gia generala de marketing (Kotler, 1998).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu